Ingen ork!

Till att skriva egentligen, huvvet hänger inte riktigt med :-P
Jag har migrän idag igen, den började igår då vi kom hem från akuten...Och har suttit i till och från....
För övrigt är jag SJUK som fan...Ush!

Men värst av allt e min älskade lilla Maja, hon har verkligen varit dödligt sjuk och jag är nog stans oroligaste mamma!
Hon har haft runt 39-40 graders feber i ca en vecka för att vi sedan åkte in igår...Tur va väl de...
För efter att ha upplevt en feberkrampattack från den jag älskar mest , den som äger mitt hjärta så trodde jag att jag skulle förlora henne, nu är det inte så farligt som det ser ut, men de va de mest obehagliga jag nååågonsin sett!

Nu har hon iallfall medicin och idag har hon varit piggare än på över en vecka, SKÖNT!
Men fortfarande e hon svag, väldigt svag, slö, tröttare än vanligt, febrig så fort hon inte får febernedsättande, hostar som en 80 årig tant som rökt hela livet , snorig och ja, SJUK :-( Men tack vare medicinen piggare, och det är viktigt, väldigt viktigt!!

Jag är fortfarande orolig, nu somnade hon ifrån sista dosen medicin åxo och de gör mej ännu mera orolig, jag går in till henne var å varannan minut..För att se om hon lever, jag e så rädd att förlora henne, och jag överreagerar kanske men jag är så som person, fruuuktansvärt orolig när allt inte e som de ska!

Önskar jag hade pluggat till läkare!

Förresten så spökade de för första gången sen vi flyttade hit nu nyss ikväll..Jag satt vid datorn, hundarna va ute på promenad och Maja sov...Så hör jag hur bondgården sätter igång..Oink Oink! (Grisens ljud) Ja trodde först de va Maja som lät, men sen kom ja på va de va, strosade runt å sökte vart den stod någonstans...Hittade den högst upp på expeithyllan i Majas rum, oberörd av nåt runtomkring...OCH man måste trycka hårt på en knapp för att den ska låta?! :O :) Scary!! Alltid äre leksakerna de börjar med åxo...

Nu hare gått för lång tid utan att kolla till lillgumman så hejdå!
Btw. Ta vara på dom dagar ni får vara friska och må bra, de kan vända så snabbt, snabbare än man tror...Lätt att tänka när man är mitt i de sjuka svårt att komma ihåg när man är frisk och kry... <3

Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Jobbigt, jag vet mer än väl hur det är när dom är sjuka. :( Hoppas att hon kryar på sig nu när hon fått medicin! Och du, det är viktigt att hon tar alla doser, så väck henne om hon somnar ifrån! :)

Kram!

2011-03-13 @ 20:56:42
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Usch så otäckt det måste ha varit.. Stackars er! Skönt att hon är lite piggare i alla fall, hoppas hon blir frisk snart så vi kan ses. Ge hon massa kramar från mig och Jonah :)

2011-03-13 @ 21:11:43
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Linda

Nej men lilla gumman är hon så sjuk? :( Stackars, det gör ont i mitt mammahjärta när jag läser om det. Jag ska hålla tummarna att ni får blir helt friska och krya snart och samtidigt skicka över lite styrkekramar! Krya Krya!

2011-03-14 @ 08:36:52
URL: http://lindaelivforsberg.blogg.se/
Postat av: Liza

Förstår hur det känns, yasmeen hade feberkramp när hon var yngre och vart aldeles blå, det var så hemskt, vi fick sova på barn den natten.



2011-03-14 @ 09:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0