Jag stör mej..

På dom som är 2 om ett barn (Både sammanboende & eller varannan vecka föräldrar), som yttrar sig om sånt dom verkligen inte vet nånting om!
Att de är minst lika jobbigt för dom som för nån som e själv att ta hand om ett barn?
Låter de klokt?!
Har man aldrig varit helt ensam i minst ½ år, då tycker jag verkligen inte man ska öppna munnen!
För då vet man INGENTING!

Jag vet ju hur det är att vara 2 och att vara själv, det är som natt och dag!
Visst äre jobbigt många gånger även om man är 2, men de är på ett helt annat sätt!
Jag förstod inte när vi bodde ihop jag och Mattias hur bra jag egentligen hade de, trots att de va jobbigt mellan oss och att vi inte va lika i hur vi tänkte, vad vi gjorde osv.
Nu vet jag!!

Å ja kan tänka mej att de är många fler än den person jag tänker på som tänker så, för de skulle kanske även jag ha gjort om jag aldrig varit själv :-D

Ville bara skriva ner de, bara för jag störde mej så fruktansvärt mycke igår då ja samtalade me den personen!!
Tycker lika mycke om henne ändå, såklart!
Alla är vi ju olika, alla tycker och tänker olika, jag på mit sätt du på ditt sätt!
Och alla har åxo rätt att tycka på ett eller annat sätt, MEN jag störde mej å de har man åxo rätt till å göra :-D

Ja är glad att jag har fått gå igenom de här själv, de har gjort mej till en mycke bättre människa på många sätt å vis, jag har lärt mig massor och jag har blivit starkare som person, tror mera på mej själv osv..
Så även om vissa dagar är ren pest å pina så väger de upp allt i de stora hela & det är en livserfarenhet som jag tar med mej för resten av livet, som jag kan använda mig av i framtiden!

För gissa om Maja kommer få hjälp av sin mamma när hon skaffar barn? !
Om ja så skulle åka från andra sidan jorden så skulle jag finnas där å ställa upp för henne i vått å torrt! :-D

Nu ska ja ringa upp min lillebror å se om vi kan åka å hämta sand idag!
Va ja ska ha de till de får ni se senare..
Sen ska vi nog passa på å släppa hundarna en sväng me om vi lix åker iväg..
Sen har jag lite andra snabbfix ärenden ja måste få bortgjorda!

Avslutar me lite bilder på Mimmi <3



En sak till jag har lärt mej, med tanke på inlägget jag nyss skrivit, jag har
ogillat av rang att man har kläder på hundar tills ja själv skaffade mej en
frusen liten hund (Mimmi fryser hela tiden och av ingenting, vill hela tiden ligga
inbäddad under en varm filt eller täcke och ute skakar hon som ett asplöv utan
kläder) Hon skulle tillome behöva skor eftersom hon knappt vill gå ut i regnväder
knappt sätta tassarna på blötmark, hon vill bara snabbt pinka å sen gå in!
Men de vill ju inte Nemo han vill ut i alla väder :-D hihi
Så nu förstår jag att de e viktigt för dom att få ha kläder o ev skor :-D
Tänk så fel man kan tänka/tycka om saker man inte alls vet något om, men
man får ju tänka å tycka va man vill när man vill...Men ibland kanske man ska
tänka efter inte bara en gång utan även 2, att vet jag verkligen nåt om de här
överhuvudtaget??!! :-D

Jaja, Ha en bra dag! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0