Så kan de åxo va!

Ensamstående Mamma & Matte och Magsjuka!

Fy för Söndagen, vaknade upp och mådde skiiit! Hade diarre av rang till en början, sen började jag spy!
Det snöade ute och som vanligt inga plogbilar ute *ARG*
Har aldrig varit så dålig i hela mitt liv (PÅ RIKTIGT)
Maja var pigg o glad o livlig me massa energi som vanligt!
Kunde knappt stå upprätt, kunde inte äta nåt (Testade mellanåt men de kom upp direkt)
Maja stod bredvid toaringen medans ja spydde å sa "Mamma suuuk" Tur hon e världens snällaste lilla tjej, men även fast hon e de så vare såååå jobbigt!
Jag sov medans hon sov förmiddag o de hjälpte litegrann, försökte verkligen få hit nån som kunde hjälpa mej, kändes som jag ville försvinna från jorden så dålig va jag, men ingen kunde komma :-(

Allt gick rätt bra, fram tills sista hundpromenaden, då va ALLA mina krafter o ork slut, ja tänkte hela dagen ungefär som förlossningen att snart är det över snart är det över, då ska Maja sova o jag kan äntligen få vila, men på sista promenaden brast de!
Jag slet som ett djur för att få vagnen att gå framåt i djupsnön, Maja va inge nöjd alls i vagnen, Nemo såg livrädd ut (han kände sej väl bara till besvär) lillstackarn :( Och jag grinade å grinade, spydde och hade knappt ork att röra vagnen framåt! FY FAN SÄGER JAG BARA!
Den dagen vill ja aldrig uppleva igen, ja hoppas jag slipper!

Men jag lärde mej samtidigt nåt av de!
Somnade eller la mej vid 18.30 tiden , snälla Majsan somnade då hon med!
Spydde ca 1 gång i timmen hela natten =/ Maja vaknade mest hela tiden, ja va så ledsen å slut å sjuk, kändes som jag verkligen inte orkade mera!

På måndag vaknade jag och mådde fortfarande dåligt, va svag o slut, Maja verkade lite lite snuvig o hade hostat endel på natten men jag kände att jag orkar inte ha henne hemma från Dagis, ja hade ingen ork alls till de så ja åkte å lämnade henne , sa att jag snabbt behövde lämna hon eftersom jag hade varit dålig dagen o natten innan, annars kan ja få stå å hänga i hallen i 15 minuter innan nån tar henne !
Åkte hem o städade o vädrade å bäddade rent o torkade golv å dammsugade å duschade å försökte få bort allt va magsjuka hette tills maja kom hem, då ringer dagis där mitt på dagen å säger att : Du kan inte komma å lämna maja om du har haft magsjuka dagen innan, även om hon e frisk så får du inte komma hit med henne då hon har varit me dej som varit sjuk dagen innan, då kan hon bära på bacillerna, GAHHHH!
Orkar inte förklara mer om de!

Hämtade henne igår, hon blev sjuk på kvällen, nu har hon runt 40 graders feber, vääärldens jobbigaste hosta, snoret rinner exakt hela tiden, hinner knappt torka bort de så forsar de nytt!
Snöovädret ger inte med sig!
Hon vill inte äta nåt och sover jättedåligt!

Så kan de vara i en ensamstående mammas & mattes värld ibland!
Ändå så e jag världens gladaste inombords, ja ser så framemot framtiden och vad den har att erbjuda!
Jag längtar till allt roligt framöver som komma skall!
Ville bara beskriva lite för er om hur kul de kan vara vissa dagar... =)

Nu ska mamman passa på å vila medans Majan sover!
Även jag har feber idag o är förkyld!

CIAO!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du gör ett helt fantastiskt jobb!! Styrke kramar till dig.

2010-03-02 @ 20:15:19
Postat av: Sofia L

Jag fattar verkligen inte hur du orkar! Fast jag antar att man gör vad man måste... Styrkekramar och all beundran till dig i alla fall!

2010-03-02 @ 21:25:41
Postat av: Mira

smart att dra det till dagiset då, du startade säkert en hel epidemi !!

2010-03-03 @ 00:41:37
Postat av: Anonym

Goa ni är :-D Tack för styrke-kramar =) De värmer <3



Mira- Jaa visst vare, för jävla smart! :-P Faktiskt de bästa ja kunde ha gjort i de där läget! ((Smittade inte ner han som körde mej till dagiset på morgonen och inte heller han som skjutsade mej å hämta henne + va här en timme efter!)) Synd att jag inte träffade på dej, så ja kunde få smitta ner dej lite :P haha

2010-03-03 @ 07:31:50
Postat av: Linda

Gud va duktig du är och ursh vad jobbigt det måste vart för dig, du ÄR beundransvärd! Jag kommer ihåg förra året i feb då åkte jag på VKS och det var precis samma här, var på toa var 5.e minut och dagen efter var man så slut, första och ända gången jag fick ringa hem Niklas ifrån jobbet. Inte alls konstigt att du tog Maja till dagis, hade du varit frisk kanske du hade tänkt annorlunda, MEN just då tänker man bara på barnets och ens eget bästa och just då var det nog bäst för henne att vara på dagis.



Hoppas ni mår bättre nu båda två. Själv känner jag mig knasig som få i magen och jag hoppas verkligen INTE att jag har blivit sjuk, magsjuka är min största och jävligaste mardröm haha!!



Många Styrkekramar till er!!

2010-03-03 @ 19:56:55
URL: http://lindaelivforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0