Framåt eller Bakåt!

Läste om att ha vagnen framåt vänd idag...
Får de ju inte till att fungera :S
Tur vi har sulkyn åxo! :-D

Men såhär googlade jag fram om de!

Psykolog Suzanne Zeedyk har i en studie observerat 2 722 brittiska föräldrar med barn – och hon är bergsäker: Att åka framåtvänt kan skada barnet och påverka hjärnans utveckling.

De verkar finnas mycke om det inte är bra att låta barnet sitta framåt (så att man inte ser dom alltså) Förren typ vid 2-3 års ålder, självklart är det ju upp till var och en..
Men mest upp till barnet tycker jag, man märker väl vad som verkar bäst för barnet :-D
Åsså får barnet välja!
Förut tex så märkte jag att Maja absolut inte ville sitta framåtvänd!
Nu vill hon inte sitta mot mig.. :-P

Nackdelarna jag känner med att ha henne bort från mig, är ju att jag inte kan se om hon har nå kryp (mygga tex) i ansiktet / snorig / svårare att prata med henne, känns som hon hamnar så långt från mej på nå vis!

Men som sagt, hon bestämmer, och nu har hon bestämt att hon vill åka framåt så då gällere bara att klura ut hur man vänder vagnen! =D

Ska ringa systeryster o kolla, hon borde veta! :-D
Men de får bli när pluttan ha somna!

Har du/ni någon åsikt eller hur tycker tänker du gällande åt vilket håll barnet sitter?

Pöss!

Kommentarer
Postat av: suss

Absolut att barnet själv får bestämma. Jag själv har velat ha barnet mot mig så jag kan prata med honom/henne men det brukar dom inte tycka vara så intressant :)

2009-09-17 @ 21:09:06
Postat av: Sara

Jag började med sulky åt Jonah när han var 6 månader, och den är framåtvänd.. Jag trodde det skulle bli jobbigt, men både han och jag är nöjd och trivs :) Man kommer in i det ganska snabbt.

2009-09-17 @ 23:10:27
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0