Tidsfördriv =)

GRAVIDITETEN

Vilka var dina favorit kläder? Allt som var stort & skönt! :-D
Vad var din/dina favorit rätter? Skräpmat!
Vad var dina/din favorit dryck? Coca cola
Vad tyckte du inte om? Minns inte, tyckte nog om allt som jag i vanliga fall tycker om!
Var det någon favorit rätt som ändrades? Ja jag åt mera sallad o grönsaker o sånt! :-P
Vad var du mest sugen på? Choklad tror jag, minns inte riktigt :-P Nå gott hela tiden iallfall.. =)
Hade du halsbränna? Ja :(
Hade du foglossning? Ja :(
Hade du sammandragningar? Ja men inte så farligt!
Mådde du illa? Nej ingenting alls :)
Vilken sovställning var bäst? Ingen liggställning va bra tyckte jag.. :)
När var din BF dag? De minns jag inte nu, hmm.. jo 16 augisti

Gick du över tiden? Ja, 12 dagar :-( Trodde aldrig hon skulle komma ;)
Hur mycket gick du upp i vikt? ca 20 kilo
Hade du mycket vätska i kroppen? Ne de tror jag inte ja hade ;)
Hur var ditt psyke? Inte bra alls...
Gnällde/klagade du? Jaa de gjorde jag, hundpromenader, valpar m m va extremt jobbigt :(
Vad trodde du det var för kön? Ja hoppades på en tjej :D
Visste du vad det var för kön? Ja, vi kollade :)
Hur låg ditt SF mått? De minns ja inte ;)
Var du rädd för något? Massa saker :-P Förlossningen, att de va något fel på barnet med mera med mera..
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville nog hellst kjejsarsnitt..Men så blev de inte :D
Hur ser du på graviditeten idag? UNDERBART, ja saknar de! :-D

FÖRLOSSNINGEN

När började din förlossning?
Började känna värkar natten innan, åkte in senare på em....
Hur började den? Kände lite svaga värkar hemma som blev starkare å starkare..
När åkte du/ni in till förlossningen? På eftermiddagen :D
Varför? För att jag kände att de var dax :-D Hade för ont för att stå,gå,ligga,sitta m m :-D
Vem/vilka åkte du in med? Med Mamma :-D
Fick du/ni åka hem igen? Nej :-D Ja skulle ju föda :P
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Norrlands Universitets Sjukhus.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 6 cm tror jag de var :-P
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Jag hade massor med ont, smärta smärta smärta låg, gick omkring, satt, drack cola & jaa sen kom hon :)
Vilka/vilken var med under förlossningen? Mattias (Mamma en kort stund i början tills mattias kom)
Tog du nått smärtstillande? Nej
Grät du? Nej, kanske lite mot slutet , de var sååå jobbigt och smärtsamt :) Minns faktiskt inte :P
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna..
Var du rädd för något? Att jag inte skulle klara av att få ut henne, att dom skulle bli tvungna att använda sugklocka.. =) Men de gick bra :D
Hur lång tid tog det? 3 eller 4 timmar :)
Hur ser du på förlossningen idag? De va inte så farligt som jag trodde, bara härda :)

BARNET

Vad blev det för kön? En tjej
Hur mycket vägde barnet? 3300 g tror jag :P
Hur lång var barnet? 48 cm.
Vad var huvudomfången? Minns inte ;)
Hur mådde barnet? Hon mådde bra men vi fick stanna 5 dagar tror jag för de va några värden som skulle kollas upp :-D

 

Snodde den här av almberg.blogg.se , sno den du me om du har lite å göra :-D hehe.. =D

 


Kommentarer
Postat av: Iss

Sv: Absolut, gör det :-D

2009-10-16 @ 17:05:03
URL: http://almberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh va roligt, den snor jag lite, är det okey?

Hoppas det är okey! Kraamar :)

2009-10-19 @ 14:20:51
URL: http://lindaelivforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0