Godmorgon! :D

Fy faan va trött jag var när jag vaknade av lillan, jag visste inte va jag skulle ta mej till, ja tänkte " va ska jag göra, ja orkar inte kliva upp" Ja va mer död än levande :-/
Så jag försökte stoppa in tutten så hon kunde somna om å jag kunde få ligga å dra mej bara en liten stund till tänkte jag, fick ge henne tutten hur många gånger som hellst, hon ville inte sova / sluta skrika!
Mattias kom hem nån gång inatt åxo, och tillslut sa jag till han ba: Mattias nu får du gå å göra välling, hon vill kliva upp nu!
Han svarade yrvaket ba : va?! Jag såg ju på han att han önskade att han inte hade kommit hem, hahaha :-D
Så jag satte mej upp för att gå å göra välling, kollade då på klockan å såg att den bara va 03.00 
Är det sant tänkte jag?! Varför hade hon då legat vaken å skrikit i typ en halvtimme till och från, tutten hjälpte väl 1-2 minuter åt gången..
Blev ju såklart genast överlycklig & tänkte att de e bara å fortsätta med tutten tills hon somnar :-D
Å tillslut så somnade hon tätt intill mej...



Sen vaknade hon igen vid 07.30 typ =D
Gav henne väling , lekte lite i sängen, klädde även på henne i sängen, haha :D
Va sååå trött å slö.. =D
Vi kollade (eller jag kollade) åxo på vakna me the voice!
Mattias va snäll å tog ut hundarna på morgonpromenaden!

Å min stackars Thule har jätteont i ett ben :( Han hoppar runt på 3 ben, tog sig knappt från vardagsrummet till sovrummet igår då ja skulle gå å lägga mej :( Lillstackarn!
Han har fått medecin både idag & hela dagen igår, men de verkar inte hjälpa :(
Han har inte fått nån spricka i trampdynorna & ingen sticka eller nåt, så har de varit förut ibland då han har varit halt, men nu verkar de som han har stukat sej eller bara är gammal & stel..

Tycker de e så jobbigt å va ute å gå me han, för alla verkligen alla pekar å tittar och eller säger ba: men är han halt ?! :O
Å guud va ont i benet han har, har du varit till veterinären m m ?!
Jag känner/tänker likadant varje gång att även om vi hade varit hos veterinären så hade jag ändå tvingats va ute å rasta han å han hade ändå hoppat runt på tre ben å varit halt...
Inte mycke å göra åt mer än att låta han vila mycke å inte gå så långa promenader å gå i hans takt!
Å hoppas på att han blir bättre... =D


Ha en bra dag!

Puss Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0