Skrik Skrik Skrik Skrik!

Har nyss varit ute på promenad me hundarna , fyyyy va Nemo är jobbig!
Han har blivit helt okontrollbar :(
Säkert för att jag & mattias e helt olika me dom, han är hård & arg medans jag är snäll & mjäkig!
Men Nemo har alltid varit världens snällaste gladaste hund som har älskat livet, en livsnjutare av rang, han har aldrig vetat vad nåt annat än snäll & glad är för nåt , de va så jag ville ha de, sen har han varit en vilde sen han va liten men inte okontrollbar :(

Nu är han arg, sliter i kopplet som en stor ardenner häst, hoppar å skäller elakt mot folk, hundar + allt annat som rör sej, attackerar grejjer och verkar hata livet!
Hundar blir verkligen som dom umgås!

Thule han e bara sej själv, han e alltid som vanligt, hur han än har det, men lite ledsen e han nog att han får så lite tid nu sen lillan kom till världen, men all tid ja bara kan så försöker jag umgås me hundarna, även om de inte e mycke :(

Mår såklart jättedåligt för de här inombords, men jag hoppas de blir bättre med tiden...
För jag vill ju att mina hundar ska må bäst!
Om inte dom e lyckliga å glada så e inte jag de :/

Så promenaden gick inte bra, ja ska försöka hinna me å ta alla promenader själv nu å se om jag kan få tillbaka den gamla Nemo igen!
Men eftersom de e så mycke annat som ska göras med hemmet lillan matlagning m m så blir det ofta att jag skickar ut mattias om han ändå bara sitter å hänger...men jag ska försöka å inte göra de nu på ett tag!

Här inne är det KOLIK skrik :(
Vet inte va de e med liten :( Hon verkar ha såååå ont någonstans!
Hon kramp skriker hysteriskt å har gjort de nu i säkert 30 minuter :(
Så nu fick ja hon å somna ÄNTLIGEN! men de går väl bara 5 minuter så e hon vaken igen :(
Lilla Stackars Älsklingen min...Fy va hemskt de är!
Ingenting fungerade hon ville inte ha mat, hon ville inte ha närhet å bli buren, inte byta blöja, inte ha tutte, inte ligga i sängen hon ville precis INGENTING mer än att skrika =/

Man är verkligen helt slut i kropp & själ av allt ansvar man har och allt jobbit och alla problem å allt runtomkring :S
Hur ska man orka me egentligen?
Hur?
De finns inget hur, jag måste, de är bara att bita ihop å se glad ut & fortsätta kämpa!

Nån dag kanske solen skiner på oss igen, att lillan får ro i kroppen & att hundarna får må bra å va glada igen!
Men när e nån dag då? Snart hoppas och vill jag!

Sen MELODIFESTIVALEN,
va fan vare för opera som gick å vann egentligen???!!!!
Sämsta låten i hela tävlingen!
Ångrar att jag såg de, skulle ha gått en tidigare prommis istället...Fy, Ush, Tvi!!

Nee nu ska jag snart gå isäng å lägga mej å grubbla över allt jobbigt....Jag skulle vilja vakna imorgon till lyckliga liv runt omkring mej ;o)
Jag tror jag ska försöka ändra på saker å ting, de första e att jag själv ska gå me hundarna alltid å hela tiden!
Kanske ska jag börja gå med...NU VAKNA HON IGEN! :S
Kanske ska jag börja gå med en och en hund, men hinner jag med de? Räcker tiden till då?!
Mamma undrade idag hur jag hann med allt.
De undrar jag åxo!
Men jag har inte så mycke annat liv utöver allt ansvar & alla måsten, de räcker inte tiden till!
Så äre!
Men jag ska försöka lägga upp lite struktur å planering så kanske jag kan få tiden att räcka till på ett bättre sätt än nu....
Tex regelbundna promenader (så vet jag att mellan dom kan jag göra annat) Fasta mattider till lillan, sovtiderna kan jag omöjligt göra något åt än, de går inte...Inte så länge hon inte vill sova (eller kan sova)
MMmm, de blir mycke å tänka på inatt!

Nee nu ska jag gå å se om hon vill sluta skrika å försöka sova lite...

G´Natt!


Kommentarer
Postat av: lonta

Ja katastrof, det gör det ovärt att ens se skiten, urk! Jo det är bra med mig, lite trött men kanske inte så konstigt klockan är 5 på morgonen, ska åka till jobbet om en timma :) Jaaa, saknar dig såå mycket, vi måste försöka ordna upp det på något sätt, så vi kan ses! Men jag förstår att du har mkt att göra, och det är underbart att du har blogg så man blir lite uppdaterad iaf! Hoppas det onda gick över på lillan till slut! Puss

2009-03-15 @ 05:14:34
URL: http://lontas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0