Lägenhetsfix m m !

Godförmiddag!
Lilla Maja
ligger i sängen, men hon vill inte somna, hon bara kastar ut tuttarna å ropar mamma hela tiden :-/ hehe..=D
Jag har varit ihärdig på morgonen & bäddat rent i sängen, plockat undan å fixat lite, ska fortsätta nu medans hon sover så ja e klar med allt när hon vaknat !
Hade tänkt sova en stund nu medans hon sover, men de har jag inte riktigt tid med känner jag!

Mitt hår blev inte speciellt tjusigt efter färgningen, jag e nästan blond nu igen, de ser ut ungefär som en misslyckad blondering! Hade ett för starkt medel för att göra slingor!
MEN,
jag ser mycke mer normal ut i blont hår å jag trivs betydligt mycke bättre, de e ju huvudsaken!
Jag är och kommer förbli blond, de e de som e jag! :-D

Jag har
funderat å funderat kring att bo kvar här, å nu har jag bestämt mig för att bo kvar!
Nu har jag ju råd, tack vare bostadsbidraget!
Men på måndag ska jag ringa till kvartersvärden för de e MASSA saker jag vill att han fixar här
Bla ..
Diskhon i köket blir tät hela tiden då man diskar (Har klagat å han har varit här en gång å fixat de men de blev inte bättre)
Lådorna i köket är nå slarvbygge, lådorna e för små för fästena så dom lossnar varje gång man öppnar dom
Ytterdörren måste man smälla igen för att den ska bli stängd, å de e ju hemskt kul när man tex ska bära ut sopor å Maja sover
Städskåpet va inget städskåp då ja flytta in, utan en garderob, alla saker som SKA vara där inne tex kroken dammsugarslangen ska hänga på m m ligger i förrådet, så han ska få göra om de till ett städskåp igen
Kylskåpet saknar massor av hyllor/lådor
Trumman/Fläkten på toan saknar en grej

Sen ska jag även fråga när det ska tapetseras om, eller om jag kan göra de själv!
När det ska bytas Kyl, Frys & Spis (Tror de va iår) JIPPIE!
Sen de VIKTIGASTE av allt, Det stod på planritningen att man skulle kunna ha diskmaskin , att de va plats för de, å pappa har ju en jättefin stor diskmaskin till mig som jag ska få, så han får allt se till att de går å ha de här inne, för jag orkar verkligen inte diska mera!
Sen tänker jag kräva en dubbellysknapp på toan, de finns två lampor en "tandläkarlampa" och en svagare å jag vill ogärna ha tänd strålkastar´n hela tiden.

Så, de e dom sakerna han måste fixa!
Nöjd han kommer bli då ja ringer va?! :-P haha..Inte en liten lista! =D =D =D

Ska ställa Maja i Dagiskö nu åxo, fast hellst av allt vill ja ha en Dagmamma!
Sen ska jag kolla upp om & när jag kan börja jobba på pappas tjejs jobb!
Annars ska jag söka någe annat!
Behöver verkligen få ordning på allt nu, inte bara gå här dag ut å dag in...
Så fort Maja börjar på dagis/dagmamma så ska jag direkt börja med körkortet! :-)

På nåt sätt känns de skönt att ha massor av saker att se framemot och göra, men snart e jag väl inne i allt de där åxo, så då måste jag söka mig nå nytt att förndra vardagen med igen ;o) Men som sagt de lär ta ett tag =D

Ha en fin dag!

Puss Hej!

Kommentarer
Postat av: Iss

Sv: Åh, det låter ju jättebra! :-D Det ska jag verkligen ta tag i när vi kommer hem :-D Tack för tipset!



Haha, ja, Tuss är INTE glad :-P Kraam!

2009-07-31 @ 14:11:02
URL: http://almberg.blogg.se/
Postat av: Vickan

hej!



kul att du är med i tävlingen :)



länka kan du t.ex. göra genom att skriva adressen i ett inlägg :)

2009-07-31 @ 20:13:10
URL: http://vicktoriamurawska.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0