Ja vill va snäll me mina hundar!!

Då vare kväll dårå.
Carina kom hit ganska prick klockan 11 idag, vi satt å pratade hundpsykologi i säkert en timme eller mer, me en sovande jennamaja i min famn ;)
Allt hon säger låter ju bra å logiskt, men ja klarar inte av de.
Okej, om de vore nån annans hund, då skulle de gå hur bra som hellst, men de här e ju mina familjemedlemmar, mina små älsklingar mina ALLT!

Hursomhellst så skulle vi ju gå ut å de började redan då, ja får nu mera inte ha maten framme till hundarna hela tiden, utan ska ställa ner de morgon å kväll åt dom, men ja tjatade till mej varje gång innan promenad! ;)
Så ja hoppas de kommer passa hundarna bra :0)
Jaa ja vet att de e mej de ska passa bäst, men för mej äre viktigast att dom mår bra :D
Sen så skulle dom sitta ner innan dom tar på sej kopplet, i vanliga fall rusar dom runt å leker för fullt, sen ska dom stanna kvar tills jag säger varsågod då får dom gå ut genom dörren efter mej, annars brukare va dom som går först (såklart)

Väl därute hade hon bara me sej ett koppel , bara ett rep även kallat retriverkoppel.
Nemo skulle börja ha på sej de, först skrek känsligheten av att hon höll han i håret medans han va lös, de gör ju aldrig jag, eftersom jag inte skulle vilja att nån höll tag i mitt hår.
Sen så drog han ju i kopplet å ströps direkt å började "hosta å kraksa" :(
Då blev de för mycke för mej, ush va de SKAR i hjärtat på mej.

Sen började vi gå, Carina fick Nemo att inte bry sej om nånting!
Men thule va riktigt bångstyrig, jaa ja vet inte, vi mötte ett ex antal hundar = huuuuuuuur många som hellst!
Lillan sov i barnvagnen medans å jaa, de gick väl sådär me alltihopa, de e mej de e fel med, ja klarar inte av å göra så som man ska, ja e för snäll me dom å de känns för jobbigt att vara så bestämd å så :(
Fast ja la märke till att nästan alla som gick förbi hade kortkoppel å alla hade sån bestämd attityd mot sina hundar.

De gav massa lärdom, men mest äre jag som måste ändra mej, de e inge fel på mina hundar utan de e mitt tänkande å mitt sätt som gör att hundarna är som dom är!
Så FY mej! Ryck i håret! Slit i halsbandet! neerå men ush de e jobbigt att de e jag som e problemet.

Tur Carina är så bra tränare som hon är, även om ja får ta emot ris så delar hon ut de på ett bra sätt å ja förstår ju va ja gör för fel å ja e glad å tacksam att hon inte bara ber mej dra åt helvete.
För ja kan ju lika bra gå me mina hundar i långkoppel å ha dom skällande om ja inte vill ta emot träningen me kortkoppel som erbjuds.

Nog om mina hundproblem!

Sen va vi inne ett tag å Carina umgicks me lilla jenna maja, idag älskade hon Carina! :D
Känns så himla underbart å ha en kompis som gudmor ;o)
Ja vet ju att vi aldrig kommer bli ovänner, spelar ingen roll va som händer för vänner gör inga så elaka saker mot varann så man aldrig mer kan prata å reda ut de! Så äre bara ;o)

Sen så åkte vi ner på stan, å innan vi fick in vagnen i bilen, haha ;) två tjejer, de e ju killgöra!
Lillskruttan satt fram me carina å ja bak, sen parkerade vi på kajen å där stod vi å surrade i en evighet om allt mellan himmel å jord, men mest om alla människor i den här stan.
De spatserade även förbi en tollare då vi stod där, vi båda sa, åhh en tollare samtidigt!
Dom e så fina sa jag, de e en jakthund sa carina då, å dom har ganska lätt för å lägga till sej me dåliga beteenden.
jasså sa ja då, de hade jag ingen aning om!

Hon berättade även att på tisdag ska dom till ikea, så då passade ja på å beställa lite grejer me henne, ska även kolla ikea katalogen innan dom åker å se om de e nå mer ja vill ha eller behöver :D
Bäst å passa på!
Sen åker jag till henne i veckan som kommer å hälsar på! :o)

Gick på stan å Köpte lite barnkläder idag med, sen va ja på djurmagasinet men dom hade inte fått in dom där hundbäddarna *grrrr* irriterande av rang!

Btw om nån ser mej på stan så har jag inte skitit ner mej, ja har bara broddar under skorna å de e livsfarligt att gå inne på golven i galleriorna å affärerna, ja får gå som ett mongo för å inte ramla! Eller som ja skrev så går ja som om ja ha skiti ner mej!

Gick förbi brorsan å Pelle som höll på städa ut lägenheten deras "gamm alltså"
Sen gick vi till Haga, hundarna har fått va ute å Jennamaja har ätit gröt å nå 5 månaders burkmat som hon inte alls tyckte va nå go, inte ja heller för den delen, USH!
Sen va markus förbi här en sväng å lämna en dator :)

Å nu så ska jag vänta på att lilltjejjen ska somna så ja kan gå å laga mat!
Ja håller på att hungra ihjäl!
Har inte ätit nåt sen frukosten vid 10 idag :o( Stackars min mage!

Nu ringde de åxo, så nu ska jag prata å sen försöka göra mat!
Sen blire lets dance ikväll skulle ja tro, inte för att de e ett dugg bra men de finns ju inge annat å kolla på juuue!

Yeah Yeah de här vart nog dagens längsta blogginlägg! Made by dålåres!

Adioooos!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0