Besök, Besök, Besök! ;)

Har haft en helt UNDERBAR dag idag!

De började me att vi klev upp vid halv tio tiden
gjorde alla morgonsysslor, sen gick hela familjen barn och hund ut på morgonpromenad, kallt kallt vare! Brrrr! De blåste kallt alltså, som vanligt i Holmsund! Här blåser de alltid ;)

Sen när vi kom in så fick lilla Maja äta gröt å hallonpure + dricka till de såklart ;)

Efter Maten kom de besök Farmor Carina, Låssas Farfar Henke, Ken och lilla Yasmeen på 3 år ;)
Vi fikade å pratade å lekte å lilla Maja fick en helt underbar larv gossedjursleksak av sin farmor *Hon tyckte den va superspännande* En sån man ska ringla runt spjälsängen me speglar å prassel på :P

I början så va alla otäcka som alltid, men efter ett tag så gick de bra å Lillan pratade å grejjade på för fulla muggar ;)

Sen så bar de av mot Doris å Bernt, men när vi kom fram dit så va ingen hemma, dom hade väntat hela dagen men vi dök aldrig upp så då hade dom åkt bort, så vi åkte till Sverre å Marie istället ;)
Där fikade vi massa gott å ja satt mest å mös me yasmeen ;)

Hon är så UNDERBART söt lilla yasmeen ;)
Här hemma så ville hon kolla på då ja ammade åsså skulle hon amma sin docka (som e hennes bebis) samtidigt! haha ;)
Hon ville åxo att Maja skulle leka me hennes docka :P
Å nu vet ju jag va som måste inhandlas i veckan, en docka :) HON ÄLSKADE DEN MIN LILLA TJEJ!
Hon skrattade å pratade me den å hade hur kul som hellst me den ;)

Men tala om att man e ovan en treåring, skulle följa me yasmeen på toa, hon va kissnödig sa hon, väl där inne, skulle jag ju såklart förstå att jag måste av me byxor och trosor å sen lyfta upp hon på toa, först höll ja ju i hon (såg ut som hon skulle falla i toan annars) men de sa hon till efter ett tag, "sitta själv" haha ;)
Sen satt hon bara där : å inget kiss kom!
"Ibland kommer de inget kiss sa yasmeen då, jasså sa jag, jomen vi väntar, snart kommer de, kanske jag ska he på kranen så kanske de kommer lättare, haha ;)
-Ta i bara sa jag, då säger yasmeen, jaaa men du, jag kan ju bajsa så kanske de kommer kiss, de brukar komma kiss efter jag har bajsat! Åsså börja hon ta i, hjälp tänkte jag, då blire ju jag som måste torka, haha ;)

Men de kom bara en stor prutt, sen kom de kiss, så vare ba å torka å lyfta ner å klä på!

Sen när vi kom hem iallfall, så mötte jag på våra nya grannar!
Viola å hennes kille å deras 8 månades lilla flicka Lea tror jag hon hette ;)
Dom har bott i Örebro å flyttat hit upp nu :D
Så hon frågade massa om dom hade nå ställe där man kunde va me barnen på dagarna m m ;)
I Örebro hade dom så man kunde vara alla dagar i veckan utom torsdagar , tror de va 9-12 sen 13-16 eller nåt ;)
Öppet hela tiden bara å komma å gå ;o)

Dom har bara bott här i 2 dagar dom nya grannarna ;)

Thule å Nemo fick på promenaden då vi kom hem träffa på en mega stor grand danioa (eller hur de nu stavas) hahaha :P Stor som en liten shetlandsponny! :P hihi

Nu e jag hungrig som en varg, å trött å slut efter besök å påhitt hela dagen så ja tror jag ska gå å laga köttfärssås eller be mattias göra de kanske... =)
Lillan sover, hon e helt slut efter en hel vaken dag, ingenting har hon sovit ;)
trots att hon va uppe imorse ;)

Jaja puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0