Besök av mamma :-)

Mamma kom hit me present från min syrra, robban, max å lilla emma :P
Så kände jag på paketet : Va tungt kläckte jag ur mej först, sen börja jag känna mer : En bok?? :O kläckte jag ur mej sen!
Mamma satt bara knäpptyst : Är det en bok fråga jag igen medans jag öppnade :O ??
Jaa jag tror de säger mamma, öppna å se, så öppnade jag medans jag tänkte, en bok!! Jag hatar böcker!! Jag läser aldrig!! Dom bara ligger i nå skåp å skräpar!! eller i nån kartong nere i förrådet!!
Men sen blev ja ganska glad ändå de va : STORA BOKEN OM BARN
Haha, så hon va ganska smart som gav den till mej, ja ringer ju alltid henne å frågar om allt som har me småbarn att göra, varför är det si å så, hur gör jag då, varför e de så, va ska hon äta då med mera med mera :-P
Så nu tycker hon jag kan kolla i boken först om de står nåt där, sen ringa :-P hahahaha

Ja vet, jag är jävligt bortskämd!
Får jag inte en häst, eller en chihuahua eller en utlandsresa eller ett lyxhus eller en fin bil eller nåt så blir jag missnöjd!
Jag har varit en bedrövlig borskämd snorunge!
Men jag har lärt mej nu! Jag e stor nu å förstår mera :-) Men de tog tid att lära om sej, ja hade ingen aning om att man inte kunde få allt man pekade på, att saker å ting kostade pengar , att man inte kunde bete sej hursomhellst, att man behövde städa tvätta m m
De vare ingen som hade berättat för mej innan jag flyttade hemifrån!

Så i min första lägenhet där min kompis carina flyttade in vare hon som fick lära mej allt!!
Hon gjorde frukost, jag åt å gick därifrån, hon ropade, ska du inte plocka undan efter dej? Jag svarade vad??
De hade jag ju aldrig gjort, de va alltid bortplockat sen ju!
Mamma har alltid dukat fram frukost, middag, kvällsfika med mera & alltid plockat bort, jag har aldrig behövt städa diska tvätta eller nå annat!
Å jag fick allt jag ville ha då ja bodde hemma!
Så de va mycke att lära och det är fortfarande jobbigt att förstå å inse!

Men jag kommer skämma bort min lilla tjej åxo! MASSOR!
Så mycke jag bara kan, men hon ska få lära sej städa & lära sej att saker & ting kostar pengar även om man kan få dom!

Nu ska jag strax gå å lägga mej!

Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0