Tänkvärt?

Igår när jag gick å la mej så tänkte jag på dom som har det sååå mycke värre än va jag har det, hur kan jag "klaga" "gnälla" "känna att jag knappt orkar" När de finns dom som har tex. förlorat sitt barn..

Skulle jag vilja byta med dom?
Dom skulle nog mycke hellre ligga och vara sjuk, ha sitt barn levande men sjuk osv. för de handlar bara om en stund, sen är det ju bättre igen!
Varför tänker man alltid så kort när det är som jobbigast?
Det är de där korta tänket som gör att man gör så mycke onödigt!
Men, i allt jobbiga, när man känner att kroppen inte orkar mera, så tänker man inte på dom som har det värre, då tycker man att allt e värst för en själv!

Mitt barn lever ju, hon har bara varit sjuk och de har varit vinter o snöoväder & jag har varit sjuk!
Jag har klarat de, Vi har klarat det tillsammans, Jag Maja och Nemo, sen har vi haft lite hjälp nu åxo dom 2 senaste dagarna, Vilket verkligen behövdes och jag kunde inte vara mer tacksam!!

Det är så bra att gå igenom jobbiga perioder i sitt liv, OCH att klara de själv!
De ger så mycke erfarenhet!

**MALIN, IGÅR TÄNKTE JAG PÅ DIG, PÅ ER, PÅ LILLA LINN**
Vila i frid älskade lilla Linn <3

Ta vara på de korta liv vi har fått här på jorden, även dom jobbigaste situationer vi hamnar i går över!
Ödsla inte energi på den där killen som inte vill ha dej, Tänk inte på hur bra de kunde varit om de va si och så..
Lev i de du är i, och försök tycka om de!
GILLA LÄGET som jag brukar säga!
De blir alltid bättre!! ALLTID...På riktigt, för de har jag lärt mej ;)

En dag så hittar du den där kärleken du alltid sökt, En dag så bor du i de där huset du alltid drömt om osv.
Tills dess, trivs me att du måste bo i en husvagn, vara olyckligt kär osv.
Vi drabbas alla av sorger i livet, dom kan man åxo ta sig igenom...

Ett citat som jag ÄLSKAR : Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening, love like you never been hurt, live like its heaven on earth!

MAN KOMMER TILL INSIKT EN DAG I LIVET DE TROR JAG ATT ALLA GÖR : Att man måste försöka leva som om varje dag är den sista (De kan ju vara de) Kanske inte för dig? Men för din mormor, mamma, syster, bror osv...
Ta vara på allt du har runt omkring dig som du tycker om och strunta i att ödsla tiden på något annat...

Mycke tankar som varit i mitt huvud nu under tiden vi har varit sjuka!
Delade med mig av några här i bloggen!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0