Sjukhusbesök, snart är all undran över!

Såja!
Sjukhusbesöket idag gick bra!
Maja har nu tagit blodprover så nu får vi se om det är någon matallergi hon har eller om hon bara är en sk. lösbajsare!
Hon har ju blivit hemskickad flera gånger från sitt dagis, direkt hon har bajsat :( Trist!
Lämnar henne, går hem, hinner vara hemma ca 1½ timme knappt så ringer dom, MAJA HAR BAJSAT DU MÅSTE KOMMA OCH HÄMTA HENNE, DE E JÄTTELÖST!
Men e hon sjuk i övrigt undra jag?! Nee de e hon inte, men hon bajsat löst så då kan hon inte va kvar här!
Men, hon bajsar alltid löst och har alltid gjort det sen hon föddes!
Jaha men de e inget å göra åt, du måste komma å hämta henne nu omedelbart!
Jamen de tar mej en halvtimme att komma dit, jamen då får hon sitta vaken me dom stora barnen å kolla på film tills du kommer..
jaja....
Jag kommer, hämtar hem en pigg o frisk o glad liten tjej, åker hem hon är precis som vanligt, bajsar inget mera och sen dagen efter dagis igen, åsså samma lika igen :(

Nu sist frågade jag, men hur ska jag göra, jag vet ju att om jag lämnar henne här å hon bajsar så måste hon ju åka hem, de e ju mest bara bajsfria dagar hon får vara kvar :(
Nu säger jag till henne, snälla maja bajsa inget på dagis idag så du får vara kvar, mamma har massor att göra!

Jaja, om några veckor har vi iallfall svar på papper!
Så då får hon åxo ÄNTLIGEN vara på dagis som alla andra barn!
Med eller utan lösbajs, med eller utan ändrad kost! :-D LÄNGTAR OBESKRIVLIGT MYCKE!!!!!
För även jag behöver få egentid, andra e ju oftast 2 å då kan den ene åka å handla/träna/hämta eller lämna på dagis osv , men jag gör allt själv hela tiden!
Så då kan jag behöva handla, städa, tvätta osv utan henne, plus att jag försöker jobba så mycke hemifrån som jag kan så vi kan få lite bättre inkomst! :-D
Så de e ju inte direkt att jag sitter å latar mej, har tänkt flera gånger att jag skulle vilja se våra bästa år tex, men de har jag inte tid med, tiden hon e på dagis går åt till arbete å åter arbete! :-D

Johanna ska skicka en bild på Evinas bajs, så ja får se hur ett "normalt" bajs ska se ut!
Jag har ju bara sett den här rännskitan! De e typ som vatten med senap i jämt, inte tjockt eller klumpigt eller hur de nu annars ska vara...En enda gång har hon haft en hård klump, då va hon kanske 6 månader! Hård som en sten varen, men som sagt ja behöver ju aldrig köpa katrinplommon pure iallafall :P

Maja fick iallfall massor me beröm idag, å ja me :-D
Hon e sååå snälll å duktig och ytterst sällan tjurig eller grinig :-D
Va dom än ska göra me henne så sitter hon bara där! Min älskade gull-unge!



Just de ja, hon väger nu just över 10 kg åxo! JIPPIIIIIII! Äntligen, min lilltjoppalisa! :-D hihi
Just över 80 lång e hon åxo!

Nu har hon bara varit på dagis måndag den här veckan och tisdag i 2 timmar, sen har hon varit hemma och ledig, hon ska få va hemma tills på fredag! Då måste hon va där så ja kan få lite gjort!
Sen äre ju bara 6 dagar dom tre kommande veckorna som hon ska vara där, så ja hoppas verkligen hon får vara där då dom dagarna, både hon och jag behöver de!

IMORRN BLIRE KALAS FÖR LILLA EMMA FYLLER 1 ÅR!
Kameran ska me, så sen kommere bilder, kanske kan nån annan än ja fota så kom ja me på nå hörn å :-P hehe


Alla kusinerna samlade + mormor :-D


Lilla Emma som nu har blivit stora Emma :-D


Åh vilken härlig bild ja hitta, SPÖREGN å ingen snö! Ja älskar regnet å jag e såå less på snön nu
se så härligt me gräs å buskar :-D


Åsså min fina älskade lilla Thule , som fattas oss varje dag och hela tiden! <3
Aldri nånsin kommer jag kunna älska någon som jag älskade dej!!
Vill att du ska komma tillbaka till oss, vill att du ska få uppleva allt jag upplever! :(
SAKAREJ!



Puss Hej!


Btw. Fy va de spökar här hemma nu, börjar på bli riktigt obehagligt! Fortsätter de såhär eller eskalerar å blir värre, då ringer jag terry evans :S Scaaaary! De va tex inte bara jag som sa godnatt till maja ikväll, även en leksak (Man måste trycka igång hårt) som stod helt ensam längst bort i rummet då vi va vid hennes säng satte igång av sig själv...



Kommentarer
Postat av: Sara

Jonah har också en leksak som RÖR på sig av sig själv, och egentligen måste man ha en dosa till den för att den ska röra på sig men den är avstängd hela tiden.. Men ändå rör leksaken på sig, lite halvläskigt haha.



Ja, det är var tredje månad jag betalar el.. Så det är helt okej, skulle säkert vara mer om jag slarvade, men jag äör ganska noga nu med att släcka lampor och annat på natten eller om jag går hemifrån :) Jäklarns vilken dyr el du har :S

2010-03-25 @ 07:33:39
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara

Jonah har också en leksak som RÖR på sig av sig själv, och egentligen måste man ha en dosa till den för att den ska röra på sig men den är avstängd hela tiden.. Men ändå rör leksaken på sig, lite halvläskigt haha.



Ja, det är var tredje månad jag betalar el.. Så det är helt okej, skulle säkert vara mer om jag slarvade, men jag äör ganska noga nu med att släcka lampor och annat på natten eller om jag går hemifrån :) Jäklarns vilken dyr el du har :S

2010-03-25 @ 07:34:11
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Mandus

Hej! Blev nyfiken vad du jobbar med hemifrån? =) Kramar Amanda!

2010-03-26 @ 21:26:02
URL: http://bejlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0