Johanna&Evina Dag idag!

De gick lika bra idag!! :-D Min duktiga lilla prinsessa <3
Fick lämna hon själv idag första gången åxo!
Sa Hej då och gick iväg till personalrummet (Där satt en kille som åxo va där och inskolade sin lilla tjej fast på en annan avdelning)
Jag blir sååååå IMPONERAD av pappor som är på inskolning/pappalediga och som verkligen bryr sig och tar hand om sina barn!

De värmer i hjärtat på mej att se! Han va supertrevlig den pappan å hade sånna underbara framtidsplaner, ja vill åxo! Ja saknar kärlek, ja saknar nån att planera och dela framtiden med, men jag tänker inte ha bråttomt nu, jag vill hitta den personen som stannar föralltid och som är snäll med mej och maja och allra viktigast att han kommer vara 50% delaktig i dom kommande barnen (För jag vill såklart ha flera barn) Eller 50% De räcker med 20% så e jag mer än nöjd! :-D

Iallfall så hade de gått superbra för Maja ensam utan mej, hon blev inge ledsen då ja sa hejdå och gick å hon hade knappt märkt att jag va borta :D
Men hon blev glad då ja kom tillbax! :-D

Fast hon fick inge frukt på dagis idag :-( Inget att dricka heller, vilket resulterade i att hon skrek HELA VÄGEN hem i vagnen!
Fortsatte här hemma , vägrade äta lunch bara skrek, hon hade sådär obehagligt ont i magen igen!
Trots att hon sov hela natten inatt utan att vakna!
Nu sover hon, så hon får äta lunch när hon vaknar igen!

Ska ta me mej
frukt och dryck till dagis resterande dagar om de blir samma som idag så kan hon få på vägen hem :-D Vet inte om de va just de, men kanske?! :/
Hoppas nu inte att de här gjorde att de kommer bli konstigt imorrn!

Just de ja, alla tycker jag skolar in henne så tidigt ?! Att hon e så liten för att redan vara på dagis , men va ska jag göra då, jag kan ju inte ha henne hemma när mammaledigheten tar slut?
Lite hemskt känns det allt att höra, men jag ska nog inte ha henne där så många dagar i veckan!
Ja kommer ju vara hemma i början och tänker inte ta nå heltidsjobb heller så, 2 dagar i veckan får räcka ett tag i början :-D Eller vi ser ju, men mycke kommer hon inte att få vara där iallafall!
Bara så mamman får vila upp sej lite mellan åt å hon får leka å vara med andra barn å ha kul ett par timmar!!

Nu ska jag skriva sms till Markus å höra så han e redo att köra mej till Johanna och Evina efter sovning, mellis och hundpromenad! :-D

Vi ska vara där och leka och äta middag fram till sov tid idag! SUPERKUL <3

Puss!

Kommentarer
Postat av: sari tolvanen

hejsan.

såg att du hade skrivit en kommentar på min blogg..

du kan ju adda mig på msn om du sitter där något?

[email protected]



kramis

2009-11-05 @ 11:42:26
URL: http://stolvanen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skurk.. Har du gått i säng eller vad håller du på med hemlig SRS..

2009-11-05 @ 21:39:59
URL: http://johannaevina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att skola in ett barn på dagis när det är fyllda 1 år är vell inte tidigt? Det är vell var och ens egna val.. Melwin började 3 dagar efter hans 1 års dag och det har gått jättebra, han älskar och utvecklas enormt av dem andra barnen.. Det har blivit en sån jäkla hysteri på allt vad gäller barn tycker jag, alla ska döma och klanka ner på varandra, men inget alternativ är vell bättre än det andra? Att Respektera varandras egna beslut som förälder är vell det bästa?



1 år är förövrigt inte tidigt i den bemärkelsen, när vi (eller jag, haha) var barn så skolades alla barn in vid 1 års ålder, och vi har vell inte blivit sämre människor för det och våra föräldrar var vell heller inte sämre än vad vi är idag?



Haha jag var bara tvungen!

Ta hand om er!

Kraama/Linda

2009-11-06 @ 11:58:52
URL: http://lindaelivforsberg.blogg.se/
Postat av: johanna

blogga då skurk

2009-11-06 @ 22:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0