Oh what a night!

Inatt har jag sovit dåligt, men inte pga lillan utan pga att jag har hostat å snorat å haft mej :-/
Hur mycke ja än snyter mej så känns de som jag har snor ända upp till hjärnan :S
Somnade vid 01 , På tok för sent!
Lillan sov i sängen med mej, men mitt i när jag måste ha haft min djupaste sömn så vaknar jag av att hon skriker å skriker å skriker, inte gallskriker utan så som hon skriker då hon vaknar typ "ropar" :-)
Ja vaknar till å ska ge henne tutten, men what?! Hon ligger inte bredvid mej :O
Kollar överallt i sängen tillslut tittar jag över sängkanten, hahaha :-P
Där ligger hon på mage å ser mindre nöjd ut, tur att jag har tjocka madrasser å massa täcken å grejjer där (Hon hade ramlat ner på Thules sovplats)
De va ju tur att hon inte slog i huvudet i sängbordet på väg ner eller nåt, fattar inte hur hon kan ha orma sig iväg så hon ramla ur sängen :O

Sen vakna jag vid 04 av att Mattias kom hem, kändes inte som ja hade hunnit sova nånting, å kände paniken av att jag skulle behöva kliva upp redan om 3 timmar, hon har ju börjat vakna 7 på morgonen nu nästan jämt!
Men inte imorse, då vaknade hon 06 å skrek!
Så vid halv sju - sju tiden nångång fick Mattias kliva upp å göra välling åt henne, ja va mer död än levande, har inte kännt mej såhär dålig på väldigt länge faktisk! :-(
Sen så va han snäll å klev upp å bytte blöja på lillan & tog ut hundarna, medans ja låg å kände att jag ville sova hela dagen, eller sova tills ja slipper vara sjuk mera iallfall :-D
Lillan satt å lekte medans ja låg å halvsov bredvid... 8.30 klev jag upp *Överlycklig över att jag fick sova ut & slippa göra morgonvällingen & blöjbyte & hundpromend* LYX ! !

När ja väl tog mej upp ur sängen, svartnade de för ögonen :-(
Ja blev helt yr å kände mej inte nå kry alls, tänkte direkt att hur ska jag klara av den här dagen alltså!
Orkar knappt lyfta lillan :(
Satte mej ner å skulle gå in på datorn en sväng, då fick ja panik springa iväg på toan , höll på spy ! :-/
Så jag verkar vara på väg att få magsjukan nu åxo, sket massa gjorde jag åxo....
Fy faaan va dålig ja är idag :-( URK !

Naturligtvis ska de vara strålande sol å svinit varmt ute idag åxo!
Ja som hade tänkt att lillebror skulle komma förbi en sväng å sen att vi kanske kunde åka till Stöcke å släppa hundarna å så....Men ja vet i 17 om jag orkar de idag alltså, lär väl spy i bilen :-(
Men samtidigt så måste jag ju orka göra allt som hör lillan till å de e ju 10 gånger jobbigare än å åka iväg å släppa nå hundar, så kanske ändå gör de =D
i´ll se !

Nee nu ska jag gå å lägga min lilla plutta så ska hon få sova förmiddagstupplur!
Å ja ska se om jag kan få i mej nå frukost...

Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0