Min lilla tjej vill inte sova :-(

Ikväll hade jag önskat vi va 2 som kunde hjälpas åt!
Maja är jätteledsen, hon gallskrek i över 1 timme efter hon hade ätit välling & skulle sova...
5 minuters metoden var olidlig, hur länge kan man köra den egentligen?!
Kan man hålla på var 5 e minut i en timme?? :O
Sen när hon väl somnade så har hon vaknat ungefär var 15 e minut mer eller mindre å skrikit! :-(
Hon skriker *aj aj aj aj* Så de e väl antingen magen eller nån tand kanske?
Ja önskar hon kunde säga något, tala om för mej vad som är fel varför hon inte kan sova och varför hon e så himla ledsen :(

Jag behöver verkligen duscha ikväll, men det är omöjligt, hon vaknar ju hela tiden titt som tätt så jag får helt enkelt hoppa över det :-(
Det hjälper nog inte att be Mattias komma hem heller, han säger ju bara : men herregud de e väl bara du kliver ur duschen om hon vaknar?! Hur jävla svårt e de?!
Å jag tyckte/tycker de e skönt med babyvakten, men häromdagen då Mattias va hemma så bad jag att få duscha en snabbdusch, 5 minuter fick jag på mej, när han knackade på å sa att de hade gått 1.40 så satt jag på toa fortfarande :S
Så de blev stressigt men jag kan säga att "en riktigt babyvakt" e tio gånger mer avslappnande än walki talkisarna :-D
Fy faan va jag duschade skönt när jag visste att han fanns där utanför ifall hon skulle vakna!
Även om jag fick snabba mej i turbofart :-P

Åhhh, ja behöver ju raka mej å jag e smutsig av rang :-(
Känner inte att jag orkar me en snabbdusch, jag vill ta ett lååångbad!
Guuuud va irriterande... :(

Aja, klockan e mycke så jag måste gå å lägga mej! :-D

Sov gott! På återseende imorgon!

En fråga bara : Jag har sett att de e massor av folk som tar kort i spegeln, hur lyckas man me de?
Jag får bara en blixt som tar upp hela spegelbilden?! :O


Spegeln e riktigt smutsig :S Ja undrar nu när jag ser bilden vems handavtryck
de kan vara? hmm...jaja men hur gör ni som fotar i spegel för att inte få de där
blixtljuset? :)

Nu vaknade hon igen, hoppas inte hela natten blir såhär :S

Puss Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske går att ta av blixten så den inte reflekteras? Men då funkar det nog bara i dagsljus, har också undrat hur man gör :)

2009-05-27 @ 01:01:25
Postat av: Johanna

När jag kommer hem i helgen och är barnledig, ska jag komma hem till dej och underhålla pippi så ska du få ta en långdusch/bad och känna att du kan slappna av och inte behöva stressa =)

2009-05-27 @ 09:24:09
URL: http://johannaevina.blogg.se/
Postat av: Iss

För att ta en "spegelbild" måste man hålla kameran utanför spegeln, så att inte blixten reflekteras i spegelbilden :-) Jättelätt!



Tråkigt att du inte hinner bada :-( Kram.

2009-05-27 @ 10:27:50
URL: http://almberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0