Min gnutt HATAR Hemlagad mat :(

Nedrans hemlagade mat !!!!! Hon gillar det inte, bara inse att det är lönlöst att laga, får vänta tills hon kan äta den utan att den mixas!
Åhhhh...Jag som har gjort huuuur mycke som hellst åsså tycker hon den e svinäcklig! :-( Snyft!
Fast jag kan ju passa på å fråga här på bloggen om det är någon som vet hur man gör för att göra maten lösare??
Det jag gjorde nu vart ju ungefär som Sempers äckel mat!
Hon gillar ju bara Hipps mat, de är sån bra konsistens på de, men hur lyckas man göra de själv???
Snälla om nån vet, skriv till mej!!
Vill ju så gärna kunna laga själv, de blir så mycke billigare! :-(
Men nu åt hon knappt upp nåt av de jag lagade, så nu blir det en tidig kväll med välling annars hungrar hon väl ihjäl :-(

Tacka vet jag Hipps goda barnmatsburkar!
Sempers ser ut som kattmat & konsistensen är exakt den samma! URK!


Har varit ute på prommis me voffsingarna & stått i köket typ :-P
Nu ska jag leka me min lilla gnutt! :-)

Sen ska vi packa ur sovrumsgarderoberna, sängborden m m som är där inne!! :-D

Puss Hej!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej gumman, ett tips är att oändligt med fett i maten..alltså smör så hon känner den där söta smaken..alla barn älskar sötsaker..ja började oxå göra så att ja tar en sked med hemlagad mat och droppar de i typ aprikospuré...funka gallant!!! :)

2009-05-20 @ 17:11:52
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag blandar maten med smör och den gröna mjölken.. =) jag har legat å sovit å vaknade nyss av att halsen var torr som nå sandpapper :S bedrövligt

2009-05-20 @ 18:09:19
URL: http://johannaevina.blogg.se/
Postat av: Emilie

Dom brukar oftast rata vanlig mat i början. Men fortsätt ge henne lite nu och då tills hon vant sig. Då kommer det gå fint sen! :)

Hoppas allt är bra med er!

Kramar från oss

2009-05-20 @ 21:22:09
URL: http://emilieasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0