Dumma hundar!

Min sista promenad me hunarna blev inte någe rolig alls!
De kom folk, hundar, cyklar, moppar, bilar, skateboard m m från alla håll, ja blev instängd hela tiden var jag än gick!
Å hundarna slet å ryckte å attackera å skällde åt allt :S
Sen kom den förbannade mamman springande å tjoande å viftande me armarna bakom mej, rusade förbi mej å efter henne kom hennes unge cyklande å försökte komma ikapp sin mamma...DÅ höll min vagn på välta, Nemo gjorde värsta utfallet mot ungen (mamman hann förbi) å Thule blev åxo helvild å vagnen höll på tippa omkull!
Ja bara skrek rakt ut, vart så jävla förbannad på mamman, visar man inte hänsyn till folk som e ute å promenerar med vagn å två stora hundar?! Kanske inte när jag tänker efter!
Men så säger hon (för ungen blev ju livrädd å vågade inte cykla förbi) ba : ingen fara gumman, cykla förbi du, hundarna blev bara ivriga för att dom tror att jag leker me dom åsså rusa hon vidare :( Å ungen cyklade efter...

Jag blev riktigt arg på både nemo och thule och tog ihop dom kort å vägrade gå nå mera, de kryllade av saker för dom att skälla åt överallt å jag kan inte hålla dom me vagnen :o(
Ja måste ta tag i de här problemet!
De är ohållbart när jag måste gå själv med vagnen & dom 2 !
Ja gick iallfall inge mera utan tog ihop dom kort å började gå raka vägen hemåt bestämd å galet arg inombords både på hundarna å mamman, på vägen hem hade jag naturligtvis en högljudd kille framför mej å en hund hack i häl bakom mej :S *grrrrr va irriterad jag va, över att jag inte hade kunna gå så dom fick bajsa innan natten och på dom som ska vara runt ikring mej å dryga sej*

Jag e osäker på om jag kommer klara av att vara ensamstående mamma med 2 stora okontrollerbara hundar :(
Tveksamt!
Kanske provar jag att lägga ut en annons på Nemo (FODERVÄRD) han är och kommer aldrig vara till salu!
Bara för å se vad jag får för svar, jag tror de är svårt att hitta någon som ska vara bra nog till honom...Med mina krav..haha :-D
Me de menar jag att mina krav finns nästan inte, men Nemo e min porslinshund!

Ja hoppas de kommer gå bättre och att jag kan försöka bli hårdare mot dom, ja ska försöka att nästan bli arg nästa gång å nästa gång, verkligen visa att jag inte tolererar de där beteendet!
Men på nåt konstigt sätt så tänker jag att (jag skäms när jag har dom hoppande å ryckande å skällande å jag nästan välter vagnen med mitt barn i) om jag blir förbannad på dom å ryter ordentligt å kanske tar i dom så skäms jag ännu mera! Jag vill ju själv bara gå fram å smocka till dom som jag ser är arga på sina hundar, hellst vill ja ta hunden ifrån dom...Så jaa...damit va drygt!

Men har jag tur så kanske Nemo kan få bo hos markus ett par dagar i veckan :-D
De återstår att se, har ju inte flyttat än så, men samtidigt vill jag inte att de kanske kan hända att vagnen välter!
Dumma hundar!
Ja gör fan allt för dom :( Åsså e dom så mot mej ändå :S Snyft!

Lillan har sovit väldigt oroligt! Har sprungit dit stup i ett, men nu verkar hon ha somnat ordentligt! :-D

Jag e rätt trött jag med, men inge sugen på å gå å lägga mej :( hehe..

Puss GodNatt Hej!

Kommentarer
Postat av: Johanna

men gumman.. hahahah

Dumma hundar!

"Ja gör fan allt för dom :( Åsså e dom så mot mej ändå :S Snyft!"



om dom bara kunde förstå :P jag älskar dina hundar fastän dom kan va bråkiga ibland =)

2009-05-13 @ 23:44:47
URL: http://johannaevina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0