Idag Kommer Mamma Hit! Jippiiie!

En klocka va ju naturligtvis inte omställd av alla klockor, å de va den jag hade framför mej i sängen :-P
Så ja trodde ja va duktig å klev upp 07 imorse, men NEJ den va 08, gör iof inte så mycke, de e ju söndag! :-)

Liten va jättehungrig då hon vaknade, så de blev direkt grötfrukost efter blöjbyte å kläder dårå :-P
Sen har hon lekt å varit helt lyckli hela morgonen till nyss då hon somnade :-)
Hon åt nästan ingen lunch däremot, men nu då hon vaknar så ska hon ju få amma så :-)

Mamma kommer hit om nån timme åxo, hon ska umgås me Maja för i eftermiddag åker hon me flyget
ner till Sthlm, hon ska hjälpa min syrra å robban, eftersom Malin e halvt handikappad så blire ju Robert
som får ta hand om både nykläckta emma & max + malin så då ska mamma va där nere nå vecker i
början å hjälpa till , ta max till o från dagis å laga mat åt dom å rapa lillan å sköta om allt :-)
De e min syrra verkligen värd efter den där hemska förlossningen!

Så nu har hon både mamma som kan göra allt åt hon och Robert som även i vanliga fall gör typ exakt allt
med max så då kan hon vila upp sej ordentligt!
Tycker dom ska ta å flytta hit istället för å bo där nere, men dom verkar ju trivas så...
Men annars så skulle dom ju kunna köpa värsta lyxhuset här uppe var som hellst istället för att betala flera
miljoner för en 3:a :S

Är helt slut idag med :-(
Skulle åxo behöva avlastning, nu har jag sagt åt mattias att han får sluta sitta uppe på nätterna å lägga sej
typ fem på morgonen, jag vill åxo få sova nån natt så får han stoppa in tutten var femte minut i flera timmar
när hon vaknar, å jag vill ha hjälp me att sköta hushållet m m på dagtid istället för att han ska ligga å sova
då bara för att han inte har sovit på natten!

Nee nu ska jag återgå till arbetet här hemma, lägenheten håller på förfalla, så idag ska jag ta mej an sovrummet, det är grejjer överallt, under sängen inslängt, tvättpåsar fulla me rentvätt som jag inte orkat vika in, kläder överallt, de måste även dammtorkas å bytas sängkläder både i våran å lillans säng!

Ha en toppendag!

Läääängtar tills mamma plingar på dörren......

Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0