Vill gå å sooova nu, inte sen!

Åhhh va trött jag är, önskar jag inte hade någon sista promenad ja behövde ta nu, skulle bara vilja lägga mej ner bredvid lillan å somna nu, hon sover men kommer vakna innan jag har kommit in me hundarna å då kommer de bli vaken tid igen tills hon vill somna igen.
Helt slut blev ja av å gå ner på stan idag, de varen jobbigaste promenaden ja har gjort på länge känner jag, svettades som en gris, fick ont i bena å de kändes som ja skulle börja blöda näsblod eller nåt (har bara gjort de en gång i hela mitt liv då ja va liten å åkte pulka rakt in i en vägg) tur de, eftersom ja spyr av blod!
Men hursomhellst har jag haft en helt underbar dag idag!

Åt 2 burgare på mac donalds, köpte nå kläder till min lilla tjej på lilla mirakel och även kapp ahl, fast allt som e snyggt finns bara i strl 68 sen blire till större barn. Just 74/80 har ja hur svårt som hellst för att hitta något fint :( Suck!
Så ja hoppas hon växer ifrån den storleken, nuuuu snart! :D :D
Va även på ica gormet å handlade massor me gomiddager å gosaker ;)
Ska även ge lillplutten min nå kyckling å ris å köttburkmat från 5 månader :D
Underbart att hon snart kan äta typ spagetti å köttfärssås m m :) hihi

Orkade inte gå tillbaka till haga så markus fick skjutsa hem oss ;) hehe Latmask!
Appropå latmask, så pratade ja me carina efter ja kom hem från stan å vi bestämde att hon ska komma hit klockan 11 imorgon å träna me hundarna med mej.
Å då fråga hon va ja hade för koppel, jaa långkoppel sa jag, eftersom ja tycker de e mycke snällare mot hunden å dom kan springa mer fritt m m
Men de e tydligen ett lathets koppel :(
Ingen får komma på deras kurser med kort koppel
De får stå för henne å alla andra som tycker så, för ja tycker kort koppel e för stadspromenader eller träning men inte när man bara har en hund som vill va ute å strosa å rastas, hellre de än att ja ska måsta studsa ner i snön i nå dike för att dom ska skita på nån tuva på andra sidan diket eller nåt.
Men imorgon skulle hon ta me två koppel (bara snören) å sätta på mina hundar , kände genast att neeej! De vill ja ju inte, stackars thule å nemo, men ja vill ju ändå lära dom.
Åhhh, fy va jobbigt att ja har gjort dom till mina bebisar!

Hon sa även att dom egentligen inte behöver mer än 2 promenader per dag en morgon å en kväll, ja som går fyra per dag tycker att ja går alldelens för lite :(
Vi tycker ganska mycke olika , men ändå e ja medveten om att hon KAN och VET vad som e rätt å de bästa för hunden å jag tycker bara att dom e mina små älsklingar som ja e mest rädd om i hela världen.

Ska iallfall ta å gå ut på promenad nu så ja kommer isäng nån gång ;)
Hoppas hundträningen går bra imorgon bara, ja lär väl börja grina eller nåt om ja tycker "synd" om dom för att man måste vara för bestämd eller nåt.
Men ja ska ta in allt hon säger å verkligen försöka göra så som hon säger å hoppas att de blir bättre ;) De vet ja iof att de blir men , jaa :D De blir nog bra ;)

Ska även be carina skjutsa ner mej på stan sen när vi e klara så ska ja gå lite mer på affärer imorgon å handla :P
å byta en mössa som ja köpte på lilla mirakel som kostade 225:- som inte ens e snygg !
Tittade som vanligt inte på priset utan bara tog den :S Måste lära mej att se va saker å ting kostar :D

Carina tyckte även de va skönt att komma hit utan theo imorgon eftersom han tar upp all tid då han e me ;) hehe Sötnöten, ska lägga ut en bild på han sen då ja kommer tebax till holmsund ;)
För mej gör de inget att han tar upp all tid för han e såå söt!
Å så äre ju nu då man har barn, umgås man så äre barnen man tar hand om, sen hinner man inte me å umgås så mycke mera utöver de :P hehe..

Önska mej lycka till me vovvarna mina imorrn! :)

Godnatt å Sov Så Gott! =D =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0