Åsså är blåsten tillbaka igen...

Nu stormar de på som aldrig förr igen *brrrr*

Har just blåst in från en prommis me vovvarna :P

Lillsuttigullet ligger å sover för att snart vakna å va uppe tills hon går isäng för natten ;o)

Ska äta tacos idag tror jag, fick inte nog från igår utan blev meeer sugen! ;) hihi

Har en massa saker jag SKA få gjort i veckan!

-Färga håret
-Fotbad å fila fötterna
-Spraya mej med brun utan sol
-Dammsuga
-Torka Golv
-Vattna blommorna
-Gå på stan å inhlanda lite av varje som jag behöver
-Tvätta
-Putsa Speglarna (Som ja måste göra minst en gång i veckan)
-Bädda rent

-Sen kommer jag inte på nå mer vare va ja behövde göra...

De kanske egentligen låter som ingenting eller sånt man gör på en dag, men när man har barn och hundar och de e massa annat som matlagning, plocka undan, duscha m m Som ÅXO ska göras, så äre faktiskt inte så lätt å hinna me allt!

Nu ska jag kolla på Unga Mödrar, tycker såå synd om hon me tre barn som har fått problem med soc, bara för hon hade ärvt en halv miljon eller vare va, har man hund blir soc galen, de e ju nåt man kan sälja å få pengar för, har man en bil blir soc galen samma där, häst/båt/sparkonto m m
Minsta lilla dom ser man har så har man inte rätt till en enda krona från dom, då ska man använda upp de man har själv först, å har man bil så ska man sälja den å använda dom pengarna före man får söka bidrag! HELT SJUKT ÄRE!

Dom vill att man ska luffa runt på stan bostadslös hellst ta droger å vara kriminell för att få pengar!
De e SJUKT!

Minns i Örebro då ja skulle söka soc bidrag , de vare värsta ja har varit med om.
Gick in genom dörrarna till va ja tyckte kändes som en KLOAKLOKAL, ush! De luktade dåligt, såg bedrövligt skabbigt ut å jaa ush, går inte att beskriva hur de såg ut, som de höll på rasa ihop typ.
Satt BARA påverkade knarkare och hemlösa å Invandrare där åsså ja å min brorsa.

Dom som jobbade där kollade på oss som om vi va där för å söka jobb eller nåt!

De slutade me att jag inte fick nåra pengar!
Ja hade inte rätt till de eftersom jag inte missbrukade eller va hemlös etc.
TRAGISKT!
Skulle ja då istället säga upp min lägenhet, gå ner på stan å köpa lite droger å sen knarka ett tag, gå dit å söka pengar å FÅ PENGAR?!
Jaa de skulle jag ju såklart få!

TRAGISKT!

Nu hare nog börjat, måste slå på femman, va bara tvungen å skriva om den där händelsen, de va kaos å ja överklagade m m Men inget hjälpte!
Jaja nog om de där, de vill ja inte ens tänka tillbaka på! Huvva!
Tacka vet ja soc i Norrland, dom e inte i närheten som de är söderut!

Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0