Hundarna! :-D

Tankarna kring hundarna , eller Nemo varierar från dag till dag...
Jag har nu sen jag flyttade själv känt att jag aldrig skulle klara mej en dag utan dom!
Dom gör mitt liv komplett, och som jag alltid känt gällande alla djur, så tror/tycker jag att dom har det bäst hemma hos mej!
Även om dom får göra som dom vill å jag behandlar dom som om dom e mina små barn/porslinshundar så tror jag ändå att dom mår så hiiimla bra här (vissa säger ju att hundarna inte mår bra om man inte är hård och bestämd å har regler m m) Men de tror jag inte på!
Thule har ju blivit slagen & haft 3 jättejobbiga år med massor av flyttar fram tills jag fick han gratis som problemhund!
Så han kan inte vara mer lycklig av att få skälla, hoppa upp i soffor, sängar, ha mat i skålarna framme jämt, å jag skulle aldrig någonsin göra honom illa, jag är så försiktig med han hela tiden, då trivs han! :-D hihi..
Nemo vet ju ingenting annat, eftersom jag har fött upp han själv så han tror nog att det ska vara så som han har det här, han skulle ju dö om han kom till nån som gav han mat typ 2 ggr per dag (att inte kunna äta när han själv e hungrig) om nån slet han i pälsen eller tryckte ner han i backen (huvva) eller om han inte fick vara i sängen/soffan m m
Göra som han ville helt enkelt!

Men, samtidigt känner jag på nåt sätt att jag inte har den tiden som jag skulle vilja ha / ge dom båda!
Men samtidigt skulle jag aldrig vilja att Maja fick växa upp i ett hem utan djur, fy va tråkigt!

Jag skulle bara vilja ha lite extra tid över att gå en extra promenad eller träna lite/leka lite med dom, vara med dom mera helt enkelt!
Ja hoppas den tiden kommer snart, å att dom inte mår dåligt av att "bara få va me" när jag leker med Maja m m
Kan ju tänka som så åxo att de finns dom som jobbar hela dagarna och har hundar som ligger hemma hela dagarna ensam, så egentligen har nog mina hundar de riktigt bra, jag e ju hemma me dom hela tiden, å dom får följa me så fort tillfälle ges å jag gör allt jag kan för att hinna me att ge dom så mycke av min tid de bara går!

Så, jag ska inte låna ut Nemo på nå fodervärd, nixpix, jag ska skynda mej med körkortet istället så kan jag åka ut å släppa dom mera ofta + att dom kan följa me å åka bil (Som dom älskar) mer ofta åxo! =D

E fortfarande så rädd varje dag att Thule inte ska andas när jag vaknar 12 år gammal....Ja undrar hur länge till han orkar?...Läääänge till hoppas jag!
Nemo kommer bli helt förtvivlad när Thule inte finns, Thule e som hans högra hand/tass!

Nog om hundtankar/prat! :-D


Kommentarer
Postat av: Johanna

nemo- you are my darling, angel =) hehe..

dom har det bäst hos dej.

2009-08-02 @ 13:38:54
URL: http://johannaevina.blogg.se/
Postat av: Bea

Hej. Vi har ju en smålandsstövare och hon är 15 år, verkar inte vara så värst dålig i kroppen och då hon är ute och går trippar hon bara sakta bredvid mig, i koppel förstås. hon har ingen kondition men du skulle se henne om det luktar hare, då är det ingen lek mer. ivrig som en valp jag tror nog att Thule lever länge till. paloma är i samma sits, hon har Donna som en mamma eftersom Donna var ju väldigt lik Palomas mamma. Paloma och Nemo är väldigt lika varann.

Det är ganska bra med Paloma nu. Jag lade om bandaget en gång, men sen lärde hon sig att ta bort allt själv, Sen började jag ta Evinas småsockor eftersom hon inte lät bli bandaget, men hon har kommit på hur hon får upp tejpen så nu går inte det heller. Hon bara lägger sig ute och drar i tejpen tills den släpper. Jag håller till endast på gräset med henne nu, alltså så mjukt underlag som möjligt, så får hon ta asfalt sen, trampdynerna måste bli hela tills jakten börjar.

Ha det bra o hälsa lillgumman som redan blivit så stor...

2009-08-02 @ 14:17:31
URL: http://handigafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0