Underbara Torsdag!

Tjenamoss alla mina bloggläsare! :-)

Har haft en heldag me lillebror idag i de virvlande snövädret :-P
Först så gick vi på prommis me vovvarna i holmsund innan vi begav oss in mot stan :-)
Pluttan sjöng å pratade å "ormade" sej sittande i vagnen *myyyys*

Sen somnade hon ju naturligtvis på väg in till stan :S Typiskt & inte bra!
Ångrade mej att jag satt fram, då somnar hon alltid i bilen, sitter jag bak me hon så e hon alltid vaken!

Åkte först förbi Markus inni stan, sen funderade vi om vi skulle åka på nån annan affär å handla, alltid härligt me nå nytt, men tillslut bestämde jag mej att de fick bli maxi ändå.
Väl framme vaknade lillan å ja satte ner hon i vagnen :-)
Superglad va hon ända tills vi kom fram till mjölkdisken!
Där brast de för hon å hon blev skrikig :S Hade naturligtvis glömt tutten i bilen åxo :S
Måste fästa en på overallen så de alltid e en som e med!! "Men de har jag glömt så fort jag skrivit klart de här" haha :-)
Påminn mej!!
Så då fick ja bära henne samtidigt som ja styrde vagnen, å hon va jättegrinig, så då vart de färdighandlat å markus fick ta henne å gå å vänta med henne å underhålla hon bärandes, medans jag betalade å stod i kö å packade!

Både ja å Markus vart riktigt less bara pga de där lilla, men allt blev ju så jobbigt me allt!
Så då vi kom in i bilen gav ja hon lite dryck å tutten, men hon va ändå grinig å slö å konstig, satt bak me henne hela vägen hem, å hon va vaken hela tiden!

Väl hemma så bytte jag blöja & började laga middag medans markus roade lillan :-)
Vi åt Kött & Kroketter & Vitlökspotatissallad & Bea sås! MUMS va gott de va!!
Då glömde man genast av att de va lite jobbigt på maxi, markus serverade mej tillochmed eftersom lillan blev grinig bara jag ställde mej upp från stolen, men hon blev nöjd efter middan (Hon åt me oss)

Så passade jag på å plocka undan medans markus lekte med henne, diskade å fixade, sopade åxo, sopar flera gånger per dag men de e lika mycke grus hela tiden :-S
Sen så gick ja en sväng me hundarna åxo medans han va inne me lillan :-)

Å nu sover hon SEN middag!
Å jag sitter ner å vilar mej, skööönt!
E helt slut med!

Snart kommer mamma, hon skulle fara å klippa sej efter jobbet åxo så hon skulle bli lite sen :-)
Hoppas hon vill stanna å underhålla min gnutt ett tag innan hon beger sej hemåt!
Drygt att de blir så långt för alla å komma ända till holmsund när jag behöver hjälp eller bara för att hälsa på! :-/
Mattias e fortfarande ute på vifft! Han va här typ 5 minuter tidigare å hämta sin laddare, å ja såg ju att lillan hörde hans röst även om hon inte såg han, men han verkade inte bry sej om henne alls!
Tillslut så sa jag (när jag såg hur hon viftade me armarna å blev glad av hans röst) att ska du inte hälsa på henne?!?
Självupptagen eller vad?!
Yeah Yeah...Nog om de!

Nu ska jag kolla runt lite på internet å bara sitta ner å ta de lugnt!

'''''''''''''''''''Min lillebror e den bästa brorsa man kan ha, finns ingen bättre, ja skulle aldrig klara mej utan han'''''''''''''''''''''''''''''

Puss Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Kul att du också har en blogg :) Nej det är bara mitt hår, ja vet d har blitt jätte lååångt. Jag fick ett mms av dej i påsk men bilden fungerade tyvär inte :( Slå mig gärna en signal. Kram!

2009-04-16 @ 18:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0