Mitt hår :-(

Jaa va ska jag börja med att skriva, igår blev en KATASTROF ! !
Osmart som jag är så hade jag ju tagit ur hårfärgsgrejjerna ur kartongerna & lagt dom i en låda!
Jag va helt säker på att jag bara hade blonda färger!
Så jag blandade ihop en färg, som luktade blondering ! !
Å började färga, tog inte överallt, utan mest där de va utväxt..........
Tyckte de blev lite lila medans jag höll på he i de, men de kan de ibland bli, när de e mörkblond färg man her i !
Sen gick ja å satt mej å kolla på Gordons Kitchen! :-)
Helt plötsligt säger Mattias att jag har SVART hår ! ! !
Gick till spegeln å kollade å blev panikslagen, jag hade färgat håret mörkt :-/

Tvättade ur de & håret va helt fläckigt, blond / grå / brun / svart :-(
Kände hur paniken växte i kroppen, va ska jag nu göra?!?!
Köpa massa blond färg å färga massa gånger för å få tillbaka mitt blonda hår?

Orkade inte blogga nåt, mådde skit över hur jag såg ut!

Gick å la mej vid halv ett tiden... :-D

Då låg lillan å sov i sin säng, sa till Mattias att han skulle stoppa in tutten å ta all vakentid me henne, för nu ammar jag inte på nätterna längre, har inte gjort de på över 2 veckor eller kanske 3 vet inte riktigt, så nu kan gott han göra de nån gång tycker jag :-)
Men han drog ut å jag somnade...
Vaknade sen klockan 07.30 imorse av att lilla gnutt skrek!
Men var e hon?! :O
I sin säng! ! ! Hon måste ha sovit hela natten i sin säng, eller hon har sovit hela natten i sin säng ! !
Helt otroligt! *Så himla underbart*
Väckte Mattias å frågade när han hade kommit hem, vid 03 typ...och han hade inte stoppat in nån tutte eller nåt, så hon måste ha sovit hela natten :-) Eller stoppat in tutten själv :-P
Bästa Bästa lilla Jenna Maja!
Hoppas nu de kan hålla i sej, de skulle va galet skönt att få sova ensam i sängen utan att vakna flera gånger per natt :-)

Efter de kom jag på att mitt hår inte va blont längre, fick en stor klump i magen, ville inte kliva upp....
Fick panik då jag kollade mej i spegeln!
Färgen är GRÖN-BLÅ-LILA-GRÅ-BLOND-BRUN :-( Fyyy faan hur jag ser ut!
Men nu då de lix är mörkt så kanske jag ska ha de så en stund nån vecka eller nåt tills jag får ännu mera panik, blir less å vill färga tillbaka de till ljust igen :-)
Så jag tror jag ska köpa nån brunfärg idag å färga på de igen, fast jag varken trivs eller ser bra ut i brunt hår!
Ser ut som en 75 årig gammal tant!

Nu ska jag packa lite låder :-)
Strålande sol är det ute idag åxo, va svinvarmt då ja gick morgonpromenaden vid 8.00

Puss Hej!


Kommentarer
Postat av: Iss

Men guu vad hemskt med håret, en ofrivillig färgning! Jag hade fått panik men gjort som du ska göra, och färga det mörkare :-)

2009-04-29 @ 10:20:51
URL: http://almberg.blogg.se/
Postat av: Umetjej

Jag var hos frisören igår och skulle fixa bort mitt svarta hår med blond utväxt. Två blekningar senare är jag långt ifrån blond men nån sorts koppar färg. Inte lätt att få håret ljust igen så färga inte för mörkt...

2009-04-30 @ 13:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0