Godmorgon!

Somnade rätt sent igår å har sovit som vanligt ungefär, mkt vakentid !

Vaknade klockan halv nio imorse av lillan, som inte va som hon brukar vara, hon va lugn å ganska tyst men ändå vaken, åsså ska jag vända mej mot henne å säga godmorgon.....så ser jag att ena hennes öga e helt igensvällt !!! :-(
Fyyy va obehagligt!
Hon hade öppnat de andra ögat (som e vanligt) å sen såg man hur hon försökte öppna de andra, men de va helt omöjligt!
Antar att hon har fått ögoninflammation?! :-/
Är det nån annans barn (nån som läser de här) som har haft de??
Kan man göra annat än bara tvätta ?

Ja tvättade de första jag gjorde när jag såg de, men ögat vart bara ännu mera uppsvällt först, alltså hela ögonlocket e ju typ 10 ggr så stort åxo :-( Mattias tycker de ser ut som hon har gått en boxningsmatch!
Men nu har hon iallfall fått upp de pyttelite :-P En liten glipa öga syns!
Stackars lilla älsklingen!

Så nu är det väl min tur imorgon, att vakna upp å inte kunna öppna ögat, eller kanske inte imorgon, men de smittar ju jättelätt så ja lär ju få de :-S
Ja har bara haft de 1 gång i hela mitt liv å de va så madde smitta mej :-P hahahaha....ja höll på å bryta ihop!
De va fan bland de värsta ja har varit med om, man får nån inombordspanik då man inte kan öppna ett öga, samma då man tappar rösten å inte kan prata! :-)
Iallfall jag drabbas då alltid av inombords panik!

Lär få vakta hundarna ordentligt idag, eller Nemo iallfall!
Han vill vara å slicka henne i ögat hela tiden så fort man vänder ryggen åt!
Inte Bra!

Nu har de åxo börja fara grejjer här hemma, man e ju ovan å inte lämna framme saker å ting, men lillan kommer åt exakt allt å river ner de! De har gått sönder glas å de har spillts ut cola å de har flygit sönder grejjer av allt möjligt!

Ååååå ja blir ledsen av å titta på henne :-/ De ser såå himla otäckt ut! :-(
Nu ska jag gå å Kraaamas lite me henne sen ska jag göra frukost! =)

Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0